„Aki pedig könyörül a szegényen, az dicsőíti [Istent].” (Péld 14,31b)

„Jézus így válaszolt neki [az ifjúnak]: Ha tökéletes akarsz lenni, menj el, add el vagyonodat, oszd szét a szegényeknek, és kincsed lesz a mennyben; azután jöjj, és kövess engem!” (Mt 19,21)

Továbbtanulási beszámoló: Sztancsik Dániel

Tanulmányaimat a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karán folytattam 2014 szeptemberében mérnök informatikus BSc szakon. Az első félévben nem voltak annyira vészes tárgyak, többek között kalkulus, fizika, programozás, számítógép architektúrák. A második félévben már elkezdődött sok tömény dolog a javából, legfőképpen a műszaki matematika. Második félévben azért voltak kedvenc tárgyaim is, például az assembly programozás vagy a számítógép hálózatok. A harmadik félévben szintén jött néhány nehezebb tárgy pl.: Jelek vagy a Közelítő és szimbolikus számítások.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Rába István

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Földtudományi szakán tanulok. Igaz, hogy a felvételi beadása előtti hónapban sikerült csak eldöntenem, hogy ebben a formában szeretném a tanulmányaimat folytatni, de nem bántam meg. Mint sok más szakhoz hasonlóan, ez is más és más szakágakra és szakirányokra bontható, amit a 3. félév elvégzése után kell eldönteni. A szak célja, hogy az első félévekben minél több, minél színesebb választékot vonultasson fel a hallgatók számára, hogy mindenki megtalálhassa a tökéletes tudományágat magának. Geológia, geográfia, meteorológia, térképészet, geofizika, csillagászat, paleontológia és még egy tucat szakosodási irány várja az ide felvételizőket. Ne számítsatok könnyű dolgokra, néhány (nem az összes) tantárgy keményen megköveteli hétről-hétre a felkészülést, viszont ha érdekelnek a természettudományos tantárgyak, mindenféleképpen ajánlom ezt a szakot. Személy szerint nekem az volt a meglepő, hogy már első félévben is elvittek minket az ásványtan tanszék doktoranduszai és a tanszékvezető egy ásványgyűjtő túrára a Csódi-hegyre, ami egy felejthetetlen élmény volt.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Pekár Edina

A gimnáziumi éveimet egy jó könyvhöz hasonlítottam. Egyelőre úgy tűnik, hogy az egyetemi éveimet egy enciklopédiához fogom, melyben a csillag lábjegyzetei tartalmazzák mindazt, amiért érdemes végigolvasni. Mindazt, amiért végig fogom olvasni.

„A haza szolgálatában!” jelmondatú felsőoktatási intézményben - ismertebb nevén a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen - igyekszem elsajátítani a nemzetközi biztonság- és védelempolitika alapjait. Jelenleg a főbb csapásirányokat hadtudomány/hadtörténelem, 20-21. század politikája, valamint a mostani magyar közigazgatási feladatokat összegző  tantárgyakban határoznám meg.

Az egyetemnek igazándiból két hatalmas előnye van (+1, ha a teljesen most épült kollégiumot is beleszámítjuk :D). Az egyik, hogy közszolgálati ösztöndíjjal tanulok, nem államival, így lényegében az állam által támogatott 12 félévet nem „fogyasztom”. A másik, hogy az egységesített közszolgálat jegyében az első években az egyetem összes hallgatója bizonyos fokig ugyanazt tanulja. Ezzel a közszolgálatban nélkülözhetetlen alapvizsgát váltjuk ki, aminek köszönhetően (elméletben) a közszolgálati pályák átjárhatóbbak lesznek számunkra.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Sonkoly Zoltán

Tanulmányaimat a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Karának fizika szakán kezdtem el 2015 szeptemberében. Mivel fizika szakra meglehetősen kevesen jelentkeztek, a nyári „0. szemeszter” keretében hamar összekovácsolódott társasággá váltunk. Ami a tanulmányokat illeti, meglehetősen kevés kurzusunk van, de azok mondhatni velősek. Az előadások és a  gyakorlati órák mellett különféle laborfoglalkozásokon veszünk részt már az első félévtől. Épp emiatt választottam Szegedet, mert rengeteg ilyen lehetőség kínálkozik, mind a szakosodási lehetőséget illetően, melyet várhatóan a 3. félévben kezdünk meg.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Parczen Orsolya

Szeptember óta a Szegedi Tudományegyetem Fogorvostudományi karán tanulok. Mivel egész pici kar vagyunk, és az évfolyamban sem vagyunk olyan sokan mint más karokon, ezért hamar megismertük egymást és nagyon összetartóak vagyunk. Három csoportra vagyunk felosztva, a gyakorlatokat így végezzük, az előadásokat és a beszélgetősebb szemináriumok egy részét  már az egész évfolyam együtt hallgatja. Elég sokat kell tanulni, nem csak a vizsgaidőszakban de a szemeszter ideje alatt is, de szerencsére kémiából és bioszból nem kellett az első félévben annyira törnöm magam a jó Vajdás alapok miatt. Emellett van még anatómia, fizika, eszköztan, kommunikáció, és még megannyi kötelezően illetve szabadon választható tárgyunk. 7 tárgyból kellett vizsgáznom, ezek közül kettőt még vizsgaidőszak előtt megírtunk, fizikából pedig megajánlottat kaptam, így igazából vizsgaidőszakra csak négy maradt.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Károly Bettina

Az én életem a gimi után Békéscsabán a Jókai Színházban folytatódott. Sajnos nem azon a szakon, amelyiken szerettem volna, de úgy voltam vele, ha a lehetőség meg van, hogy ott tanuljak, nem halaszthatom el. Így most színházi táncos szakon vagyok. Az elején nagyon nehezen éltem meg a kudarcot, hogy nem sikerült a színész szakra bejutnom. De eltelt az első félév, túl vagyunk a vizsgákon, bátran jelentem ki, hogy egyáltalán nem bánom azt, hogy így alakult. Remek osztályom van, szintén rendkívüli tanárokkal. De ennek ellenére nagyon sokat gondolok vissza a gimis évekre! Bárki bármit mond, ezeket az éveket mindig kicsit vissza fogjuk sírni.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Hajas Fruzsina

Kisgyermek- és csecsemő ápoló leszek. Az iskolám neve META- Don Bosco, ahol Budapesten tanulok, felsőoktatási szakképzésben. Igaz, az eredeti tervem nem ez volt, mégsem bánom, hogy itt kötöttem ki. A várost hamar sikerült megszoknom; fél év alatt csak egyszer tévedtem el, de akkor nagyon. Rengeteg egészségügyi-, illetve egészségfejlesztő szak közül választhattam (mentőápoló, fogászati asszisztens, sportedző).

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Bagi Ivett

Tavaly ilyenkor hatalmas célom és egyben álmom volt, hogy felvételt nyerjek pszichológia szakra. Sajnos az előző, eredményekben kevésbé gazdag évem után nem csodálom, hogy ez nem sikerült, viszont nyugodtan kijelenthetem, hogy ezt már cseppet sem bánom. Persze erről az álomról nem mondtam le, egy nap még szeretnék pszichológusként praktizálni. 

Így aztán maradt az anglisztika, a napfény városában, Szegeden, Bölcsészettudományi Karon.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Bódis Bendegúz

Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Kar

Egy pár hónappal ezelőtt még mit sem sejtve arról, hogy mi vár majd rám a hat év alatt az egyetemen, érkeztem meg a Déli pályaudvarra Budapesten. Innen indultunk tovább Tatára, ahol az ország legnagyobb gólyatáborában majdnem ezren töltöttünk el 6 varázslatos napot. Hamar megismertem a csoporttársaimat, nagyon sok évfolyamtársamat is, és még azóta is tartó barátságokat kötöttünk. Emellett végig fantasztikus programokkal szórakoztattak minket instruktoraink, hogy még jobban összekovácsolódjunk.

Bővebben ...

Továbbtanulási beszámoló: Boldizsár Nóra

Szeptember óta a BME-ÉMK építőmérnöki szakon tanulok. Ezen a karon rengeteg a szakosodási lehetőség, amit majd csak a harmadik félév után kell megkezdeni, és az első  három félévben csak alapozó tárgyak vannak. Az első félévben is sokféle tantárgyaink voltak. A száraz statika és dinamika alapjai, matematika, fizika, kémia mellett volt geodézia, ahol a teodolit használatát tanultuk, ábrázolás, amiből volt egy pár beadandó, geológia, ahol kőzetekkel ismerkedtünk és CAD, amivel 3D-ben rajzoltunk.

Bővebben ...

Képzéseink

Diákjaink az egyetemen